Projekt logotypu dla firmy - co trzeba mieć świadomość tego? Na samym początku trzeba wyjaśnić, że tworzenie logotypu to proces, który składa się z kilku zasadniczych etapów. 1-szy krok to wywiad ze zleceniodawcą, a zatem nakreślenie wymogów marketingowych firmy, celów biznesowych, jak również konkretnych oczekiwań co do projektu logotypu. Po tym etapie należy jeszcze gruntownie rozważyć konkurencję, jak też branżę, w której funkcjonuje firma zleceniodawcy. Po tych dwóch wstępnych etapach można przystąpić do konkretnych prac twórczych, a zatem wcielanie pomysłów w życie, poprzez projektowanie. Klient w każdym momencie otrzymuje co najmniej kilka propozycji logotypu, dzięki czemu może zdecydować, który wariant najbardziej mu odpowiada. Warto wspomnieć też o tym, że na zilustrowaniu projektów proces się nie kończy, ponieważ kolejny etap to wprowadzenie poprawek zaproponowanych przez klienta, które uwzględniają np przemianę kolorów. Powinniśmy również uprzytamnić sobie, że projekty znaków log o przygotowywane są przez fachowych grafików stosujących specjalistyczne narzędzia, w głównej mierze programy do budowy grafik wektorowych. W specjalistycznych agencjach reklamowych poza wariantu podstawowego logotypu otrzymamy również warianty uzupełniające, które stanowią uzupełnienie księgi znaku, czyli wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Źródło informacji: logotyp firmy.